Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια ολοένα αυξανόμενη τάση των ανθρώπων να πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές. Η εξάπλωση του γρήγορου Internet, η χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων και η γενικότερη εξοικείωση με την τεχνολογία, έχουν σαν αποτέλεσμα την θεαματική άνοδο των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Παρουσιάζουμε εδώ μερικούς από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι ιδιοκτήτες φυσικών καταστημάτων, προσανατολίζονται στη διαδικτυακή πώληση προϊόντων.
Χαμηλές τιμές προϊόντων
Η πλειοψηφία των χρηστών του Internet θεωρούν δεδομένο πως η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι φθηνότερη από εκείνη ενός παραδοσιακού χώρου πωλήσεων, με αποτέλεσμα οι τιμές πώλησης που προσδοκούν να βρουν σε αυτό να είναι σημαντικά χαμηλότερες. Αν και η εκτίμηση αυτή δεν ανταποκρίνεται πάντα στην πραγματικότητα, υπάρχει πληθώρα προϊόντων τα οποία διατίθονται μέσω Internet σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές, λόγω της φθηνότερης διαχείρισής τους μέσω δικτύου.
Εξειδικευμένα προϊόντα & ποικιλία ειδών
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα υπερέχει σημαντικά έναντι των παραδοσιακών καταστημάτων σε ποικιλία και ευχρηστία, καθώς σε αυτό ο πελάτης μπορεί να βρει 24 ώρες το 24ωρο πολύ περισσότερα είδη απ' όσα διαθέτει οποιοδήποτε κλασικό κατάστημα. Επίσης, η μεγάλη δημοτικότητα του διαδικτύου ενθαρρύνει την πώληση σπάνιων και εξειδικευμένων προϊόντων, τα οποία δεν θα μπορούσαν να καταστήσουν οικονομικά βιώσιμο ένα παραδοσιακό κατάστημα. Αυτή η ιδιαιτερότητα ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία πολλών νέων καταστημάτων αφιερωμένων σε πολύ εξειδικευμένα προϊόντα για τα οποία ποτέ κανείς δεν θα φανταζόταν ότι θα ήταν δυνατή η αυτόνομη πώλησή τους.
Εξοικονόμηση χρόνου
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής αφήνει ελάχιστο ελεύθερο χρόνο σε πολλούς ανθρώπους. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι ανοιχτά όλο το εικοσιτετράωρο και μπορούν να αποδειχθούν πολύ χρήσιμα σε χρονικά πιεσμένες κατηγορίες ανθρώπων όπως οι εργαζόμενοι. Χωρίς την ανάγκη μετακίνησης, μπορεί ο καθένας από τον προσωπικό του χώρο, να παραγγείλει τα προϊόντα που χρειάζεται άμεσα.