Είναι λογικό όσο αλλάζει η συμπεριφορά του κόσμου να αλλάζουν και οι αναζητήσεις του. Έτσι, τον τελευταίο καιρό, οι πρώτες αντιδράσεις των πολιτών ήταν να περιορίσουν τις αγορές τους σε τρόφιμα και προϊόντα υγιεινής. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι πολλοί καταναλωτές στράφηκαν στις online αγορές, ανακαλύπτοντας την ασφάλεια που αυτές παρέχουν. Η τάση αυτή όλο και θα αυξάνεται όσο η κατάσταση παραμένει η ίδια, ενώ αναμένεται να παγειωθεί και μετά το τέλος του ιού.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι το brand της επιχείρησής σας υπήρχε και θα υπάρχει και μετά την πανδημία και οφείλετε να το προστατεύσετε. Συνεπώς, δεν πρέπει να σταματήσετε κάθε ενέργεια αλλά να την αναπροσαρμόσετε στα τωρινά δεδομένα.
Πώς να δράσετε, εάν είστε κάτοχος eshop:
- Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας.
- Κάντε παρέα στους πελάτες σας μέσω των social.
- Δημιουργήστε μία δελεαστική προσφορά.
- Ενισχύστε το email marketing.
- Προωθήστε τα προϊόντα σας μέσω διαφημίσεων στο Facebook, στο Instagram και στο Google.
Αρχικά, καθησυχάστε τους πελάτες σας και ενημερώστε τους ότι λειτουργείτε κανονικά. Αναφέρετε τυχόν αλλαγές στο ωράριο, στον τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο αποστολής και παράδοσης των παραγγελιών. Τονίστε ότι η παράδοση γίνεται κατ’οίκον και αναδείξτε τον τρόπο πληρωμής με πιστωτική κάρτα για την αποφυγή επαφής με χαρτονομίσματα.
Δείξτε στους πελάτες σας ότι είστε ακόμα εδώ, δημοσιεύοντας τακτικά στους λογαριασμούς σας στο Facebook και στο Instagram. Ένα δικό σας post μπορεί να τους φτιάξει τη διάθεση και να του δώσουν μεγαλύτερη προσοχή από ποτέ άλλοτε.
Σκεφτείτε το ενδεχόμενο μίας ειδικής προσφοράς προκειμένου να καταρρίψετε κάθε δεύτερη σκέψη για online αγορά. Για παράδειγμα, προωθήστε μία μεγάλη έκπτωση ή τη δυνατότητα αποστολής με δωρεάν μεταφορικά. Προσφέρετε, δηλαδή, προνόμια που θα είχαν και στο φυσικό σας κατάστημα.
Δείξτε στους πελάτες σας ότι συμπάσχετε και βρίσκεστε συνεχώς στη διάθεσή τους. Στείλτε σε ένα newsletter την προσφορά που αποφασίσατε από τα παραπάνω.
Πλέον, είναι εύκολο να εμφανίσουμε μία διαφήμιση στους χρήστες καθώς η συμπεριφορά τους είναι αναμενόμενη. Θα τους βρούμε σερφάροντας στο Internet, κάνοντας scroll στα νέα του Facebook ή βλέποντας ένα βίντεο στο YouTube. Από τις αρχές του Μάρτη έχει παρατηρηθεί μία σχετική πτώση στις Google αναζητήσεις, κυρίως από τις κινητές συσκευές. Ωστόσο, τα views στο YouTube έχουν αυξηθεί κατά 21%. Τώρα, πιο πολύ από ποτέ, είναι η κατάλληλη ώρα για τη δημιουργία μίας Display Καμπάνιας ή διαφήμισης στο YouTube.
Παρόμοιες περιπτώσεις επιδημιών στο παρελθόν υποδεικνύουν ότι το λιανεμπόριο ανακάμπτει γρήγορα. Μετά τις πρώτες εβδομάδες, οι καταναλωτές αγοράζουν πάλι μόδα, με την ασφάλεια που τους προσφέρει το διαδίκτυο. Έτσι, μακροπρόθεσμα η νέα αυτή καταναλωτική συμπεριφορά εδραιώνεται και οι online αγορές είναι περισσότερες ακόμα και από την περίοδο προ-κοροναϊού.
Σύμφωνα με τα παραπάνω δημιουργείται μία θετική προοπτική για τα eshop λόγω του ότι μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων μεταφέρεται σε online κανάλια. Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να σχεδιάσουμε μαζί τη δική σας στρατηγική πωλήσεων που θα σας βοηθήσει να ορθοποδήσετε τόσο κατά τη διάρκεια της καραντίνας όσο και μετά τη λήξη της!
*Gif Credits: dribbble.com