Από τα πρώτα πράγματα που σκέφτεται κανείς όταν αποφασίζει να κατασκευάσει μια ιστοσελίδα είναι η διεύθυνση που αυτή θα έχει. Η κατάλληλη επιλογή διεύθυνσης είναι αυτή που θα επιτρέπει σε έναν επισκέπτη να εντοπίζει την ιστοσελίδα σε μια μηχανή αναζήτησης ακόμα και αν δε γνωρίζει εκ των προτέρων την ακριβή διεύθυνσή της. Οι δυο πιο διαδεδομένες τάσεις είναι να επιλέγεται ως διεύθυνση η ίδια η επωνυμία μιας εταιρίας ή ενός προσώπου ή ένας τίτλος που αντιστοιχεί στο περιεχόμενο που πρόκειται να προβάλει η ιστοσελίδα.
Επιλογή ονόματος ιστοσελίδας
Πολλές φορές η επωνυμία συνδυάζεται με κάποιο brand name πετυχαίνοντας έτσι καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Όταν η διεύθυνση εστιάζεται στο αντικείμενο που προωθείται ή κάποια υπηρεσία που προσφέρεται, τότε είναι σημαντικό η αντιπροσωπευτική λέξη που επιλέγεται να είναι καλά στοχευμένη. Το domain name θα πρέπει να περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά, π.χ delivery αν πρόκειται για μια εταιρία που παραδίδει δέματα, αλλά και να είναι σύντομο και εύκολο στην απομνημόνευση.
Οι διευθύνσεις δηλαδή θα πρέπει κατά κάποιο τρόπο να είναι ‘διαισθητικές’ ώστε ο πελάτης να είναι ικανός να αντιληφθεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας απλώς από το όνομά της. Ορισμένοι ειδικοί σε θέματα βελτιστοποίησης ιστοσελίδων, ισχυρίζονται πως μια προφανής διεύθυνση συνήθως είναι και καλή, καθώς οι πελάτες τείνουν να πληκτρολογούν απλά το όνομα ενός προϊόντος ακολουθούμενο από μία κατάληξη, σε ένα από τα προγράμματα περιήγησης.
Επιλογή κατάληξης
Έχοντας επιλέξει ένα κατάλληλο όνομα, η επόμενη απόφαση έγκειται στην κατάληξη που θα επιλεγεί για τον ιστότοπο. Αυτό που επικρατεί περισσότερο είναι πως μία κατάληξη όπως .gr ή .com.gr και όχι .biz, .info κλπ δίνει σε μια ιστοσελίδα περισσότερο βάρος στους αλγορίθμους των μηχανών αναζήτησης, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι οι πελάτες βλέπουν τις καταλήξεις αυτές με μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Διαχρονικότητα ονόματος
Το domain name πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησης τώρα αλλά και στο μέλλον, οπότε δεν πρέπει να παραβλέπεται ο παράγοντας της διαχρονικότητας κατά την επιλογή της διεύθυνσης μιας ιστοσελίδας. Κάτι που σήμερα είναι μοντέρνο ή κατανοητό, δεν σημαίνει ότι θα προσδίδει τον κατάλληλο προσανατολισμό και μετά από μερικά χρόνια. Στόχος είναι η διεύθυνση να αντιπροσωπεύει σε ένα βάθος χρόνου την επιχείρηση και να μπορεί να επεκτείνεται μαζί της.